Budując zespół nauczycielski, przyjęliśmy, że nie mogą to być ludzie, którzy tylko przekażą wiedzę. Ich najważniejszym zadaniem jest troska o harmonijny rozwój uczniów, przygotowanie uczniów do podjęcia studiów wyższych i odniesienia sukcesu w dorosłym życiu.
Będziemy zmieniać myślenie ucznia o szkole – z „jak przetrwać w szkole” na „szkoła to miejsce mojej wędrówki do ważnego, określonego przeze mnie celu”. Ma to być wędrówka szlakiem odkrywania, poznawania, eksperymentów, przekraczania siebie. Takimi zasadami kierują się nauczyciele Liceum Da Vinci.
Zespół nauczycieli to grupa profesjonalistów nieskażonych rutyną, dbających o swój rozwój osobisty i zawodowy. Są to ludzie świadomi swojej szczególnej roli, którzy chcą być przewodnikami (mentorami, opiekunami), motywującymi uczniów do działania i samodzielnego uczenia się.

Celem nauczycieli Liceum Da Vinci jest wspieranie uczniów w procesie poszukiwania i odkrywania poprzez wskazywanie źródeł, materiałów i sposobów uczenia się. Obserwują osiągnięcia uczniów, dają prawo do błędów i zachęcają do podejmowania kolejnych wyzwań edukacyjnych. Przygotowują uczniów do swobodnego posługiwania się wiedzą i rozwiązywania problemów na wiele sposobów (nie tylko „jeden słuszny”), dostosowują treści i metody do indywidualnych potrzeb uczniów. Nauczyciele Liceum Da Vinci wiedzą, jak słuchać i prowadzić dialog, wskazują kierunek, a nie wyręczają w działaniu.
Pokazują uczniom praktyczne zastosowania zdobywanej wiedzy oraz pobudzają do twórczego myślenia i działania.


//davinciszkola.pl/ladv/wp-content/uploads/sites/2/2024/09/DSCF1461-1.jpeg

Zespół nauczycieli Liceum Akademickiego Da Vinci tworzą:

  • język polski – Jolanta Kończak, Agnieszka Kuźma, Elżbieta Sośnicka
  • matematyka – Elżbieta Dittmajer, Kamilla Kosidowska, Agata Ludwa, Adam Stryszyk
  • biologia – Danuta Urbaniak, Róża Andrzejczak,  Michał Zacharyasiewicz
  • chemia – dr Aneta Bednarek, dr Monika Figiela
  • fizyka – dr Monika Figiela, Marzena Tchórzewska, 
  • informatyka – Marcin Bernas, Michał Kozłowski
  • wiedza o społeczeństwie – dr Adam Szabelski, Piotr Baran
  • edukacja dla bezpieczeństwa – Adrian Wiśniewski
  • edukacja obywatelska - dr Adam Szabelski, Dawid Poleski
  • historia – dr Ania England, dr Adam Szabelski, Piotr Baran
  • historia sztuki – dr Ania England
  • geografia – Grażyna Więckowicz, Marcin Bernas
  • język angielski – Rafał Kaźmierczak, Alicja Łozińska, Katarzyna Napierała-Maniecka, Sylwia Pielin-Sołtys, Cynthia Mitei-Krajniak, Ewa Polewska, Magdalena Wójcik 
  • język hiszpański – Dawid Poleski, Monika Wojtysiak-Witkowska, 
  • język niemiecki – Sylwia Bielawska-Pakuła, Marta Spychalska
  • biznes i zarządzanie – Magdalena Wójcik
  • design thinking - dr Adam Szabelski, Monika Wojtysiak- Witkowska
  • STEAM - dr Aneta Bednarek, Róża Andrzejczak, Michał Zacharyasiewicz
  • wiedza o Unii Europejskiej - dr Ewelina Czujko-Moszyk
  • neurodydaktyka poznawcza - Sylwia Bielawska-Pakuła, Michał Zacharyasiewicz
  • plastyka - dr Ania England
  • etyka - Michał Kozłowski
  • edukacja zdrowotna - Agata Stanecka, Michał Zacharyasiewicz, Róża Andrzejczak
  • wychowanie fizyczne – Agata Stanecka, Adrian Wiśniewski

ZESPÓŁ PSYCHOLOGÓW

  • Agnieszka Marchwińska-Płócieniczak, Natalia Guglas-Jankowiak, Maciej Kloc
  • Justyna Zadrzyńska - pedagog specjalny

KADRA ZARZĄDZAJĄCA

  • Aneta Bednarek – Dyrektor Liceum Akademickiego Da Vinci
  • Sylwia Pielin-Sołtys – Wicedyrektor Liceum Akademickiego Da Vinci
  • Małgorzata Wróblewska – Dyrektor Operacyjny Szkół Da Vinci
  • Rafał Kaźmierczak – Koordynator ds. Organizacji

ZESPÓŁ ADMINISTRACYJNY

  • Natalia Hałas – Kierownik administracji
  • Monika Zieleśkiewicz-Włodarczak – Sekretariat
  • Justyna Łuczak – Recepcja